World of Tanks


Na początku gracz otrzymuje do swojej dyspozycji po jednym czołgu z każdego narodu (III Rzeszy, ZSRR, Stanów Zjednoczonych, Francji, Wielkiej Brytanii, Chin, Japonii, Czechosłowacji, Szwecji). W miarę zdobywania doświadczenia i kredytów może kupować ulepszenia do danego czołgu oraz rozwijać drzewo technologiczne, które pozwala na odblokowanie kolejnych pojazdów. Ulepszenia pojazdu obejmują silnik, wieżę, układ jezdny, działo oraz radio, co pozwala na eksperymenty i zwiększenie potencjału bojowego. Wszystkie modyfikacje mają swoje historyczne uzasadnienie – istniały jako prototypy lub zostały wprowadzone w rzeczywistości[16]. Gra posiada również system rozwoju załogi – bardziej doświadczona załoga będzie sprawdzała się lepiej na placu boju; załoga z wyszkoleniem 100% będzie szybciej ładowała, naprawiała oraz sprawniej obsługiwała czołg gracza w porównaniu do załogi z mniejszym procentowo wyszkoleniem. Gracz ma także możliwość zamontowania sprzętu dodatkowego do swojego czołgu, począwszy od siatek kamuflażowych, które zmniejszają ryzyko zauważenia czołgu przez wroga, a kończąc na nowoczesnych systemach naprowadzania (które zwiększają szybkość celowania działa) lub dosyłaczach (które przyspieszają ładowanie działa). Istnieje także sprzęt eksploatacyjny, na przykład apteczka, która leczy rannego członka załogi, czy zestaw naprawczy, który naprawia uszkodzony lub zniszczony moduł czołgu do pełnej wartości, w odróżnieniu od automatycznej naprawy, która moduł ciężko uszkodzony naprawia jedynie do stanu lekko uszkodzonego.
Gracz nie może zniszczyć wszystkiego w grze – jest to spowodowane potrzebą zachowania realizmu w grze. Jednak niektóre obiekty, takie jak na przykład żywopłoty, drzewa, latarnie, słupy telegraficzne oraz niektóre budynki, można swobodnie miażdżyć lub niszczyć ostrzałem. System uszkodzeń czołgów jest wielopoziomowy i zależy od wielu parametrów. Prawdopodobieństwo przebicia pancerza jest uzależnione od parametru penetracji wystrzelonego pocisku, odległości do celu oraz grubości i stopnia nachylenia pancerza w miejscu trafienia. Dodatkowo przy ostrzale wrogiego pojazdu występuje prawdopodobieństwo zerwania gąsienicy, uszkodzeń modułów (na przykład mechanizmu obrotu wieży) czy zapalenia silnika. Przykładowo trafienie w silnik czasem spowoduje jego unieruchomienie, a uszkodzenie wieży skutkuje brakiem możliwości jej obrotu aż do momentu jej naprawienia. Istnieje funkcja naprawy, dzięki której po pewnym czasie uszkodzone elementy zostaną zreperowane, ale będą miały zmniejszone możliwości, np. jeżeli silnik zostanie uszkodzony, po naprawie będzie pracował tylko na połowie mocy, uszkodzone działo będzie miało mniejszą celność, uszkodzone radio spowoduje zmniejszony zakres komunikacji, uszkodzona wieża będzie wolniej się obracać itp.

Pif Paf ©